Březen 2010

31. 1. 2010

23. března 2010 v 22:32 | David |  Uh. Hradiště
Se spožděním 2 měsíce, ale přece, tu jsou fotky z autobusového nádraží v Uherském Hradišti:
Sor CN 12 3Z1 4853 u hradištské nemocnice.
1
Dálkový autobus slovenského dopravce na lince z Brna do Liptovského Mikuláše.
2
Sor B 9.5 s reklamou KOBERCE TREND odstaven na aut. nádraží.
3
Odstavené autobusy:
Karosa C 954 1Z3 5128,
4
Sor C 12 3Z1 4855,
5
Sor CN 12 2Z7 9049,
6
Karosa C 954 1Z7 4474 s reklamou Autobazar CALIFORNIA,
7
Crossway LE 3Z5 2496,
8
Sor CN 12 3Z8 9539,
9
Karosa C 954 E 1Z7 4598,
10
Crossway 3Z5 2493,
11
Sor B 9.5 UHJ 21-49 s reklamou VOMA,
12
Citelis 12M 3Z1 5206 s reklamou JUVACYKLO,
13
Karosa C 954 1Z2 6025,
14
Karosa C 934 UHI 72-34,
15
Sor CN 12 3Z1 4953,
16
a Citybus 12M 1Z5 2436.
17
Crossway LE 3Z5 2495, pohled zezadu i zepředu. A nakonec poměrně nová budova Autobusového nádraží Uherské Hradiště.
18
19
20

GO HK, Bratislava a Chomutov

13. března 2010 v 23:28 | David |  Generálky
S GO se v poslední době roztrhl pytel, bratislavská 6262, hradecká 76 a chomutovská 15 Tr.
Bratislavská 14 Tr 6262, 8. 3. 2010.
Hradecká 76 i s rozřezanou harmonikou.
A chomutovská 15 Tr.

Hradecká 76

6. března 2010 v 23:15 | David |  Generálky
Další GO, tentokrát Hradecká 15 Tr ev. č. 76. DPmHK ji nejspíše prodal firmě Zliner, která ho zrekonstruje a prodá jinému dopravci.
Vůz má domontované digitální panely a zaslepené přední i zadní transparenty.
Další foto zde a zde(to nejsou mé fotky).

Historie MHD Zlín I-Trolejbusy 1944-1957

2. března 2010 v 22:23 | David |  Historie MHD Zlín
Je tady nová rubrika o historii zlínské MHD, kde budou postuně články o trolejbusech, autobusech, vedení linek a vozidlech. Jako první tu jsou trolejbusy v letech 1944 až 1957.

První myšlenka o zřízení trolejbusů ve Zlíně vznikla v roce 1934, kdy měli podobný záměr v Brně a napsali o tom v novinách. Radní však odradila cena elektřiny.
Myšlenka ožívá až v roce 1940 se vznikem společnosti Zlínská dopavní a. s., v roce 1941 se začala stavět vozovna, 13. listopadu 1943 začal zkušební provoz trolejbusů a 27. ledna byl zahájen pravidelný provoz.
Začalo se jezdit na trati Náměstí Práce - Kamenná - Příčná - Zálešná(výhybna) - Cigánov - Náměstí Práce a na odbočce Kamenná - Lesní čtvrť. Od 15. července 1944 se jezdilo z Lesní čtvrti až do Prštného na Strhanec(do té doby se jezdilo jen Lesní čtvrť - Náměstí Práce z důvodů malého počtu vozidel).
Po válce se plánovaly tyto tratě:
Náměstí Práce - Lesní hřbitov( - Březnice)
Cigánov - Vršava
Vršava - Fryštácká přehrada - Holešov
Lesní čtvŕť - Kudlov
Kudlov - Luhačovice
Strhanec - Louky
Louky - Otrokovice Baťov
Naměstí Práce - Zlínské Paseky
Zlínské Paseky - Vršava
A jak to bylo ve skutečnosti?
28. 12. 1946 byl zrušen provoz spojkou ve Školní ulici. 6. 11. 1947 byl zahájen provoz na trati Cigánov - Vršava. Od srpna 1949 se jezdilo z Náměstí Práce do Malenovic, od 7. 11. do Kvítkovic a od 12. 12. 1953 přes Poštu k nádraží Otrokovice. V letech 1949 až 1953 se zdvojily všechny jednostopé tratě a byly zrušeny výhybny. Od prosince 1957 se začalo jezdit z Topolové na točnu Podhoří(dnes Svatopluka Čecha) a úsek Topolová - Strhanec byl zrušen. Foto místa, kde byla točna Strhanec zde zhruba ke konci článku.

Pokračování příště.